Pozyskiwanie klientów b2b

Wszyscy pracujący w sprzedaży wiemy, jak trudne jest pozyskanie klienta biznesowego. Z reguły trudno do niego dotrzeć z naszą ofertą, gdyż ktoś zapewnia mu już daną usługę lub nie potrafimy odnaleźć skutecznego sposobu na pozyskiwanie klientów B2B.

Jeśli sami nie posiadamy odpowiedniego doświadczenia w pozyskiwaniu leadów sprzedażowych, warto skorzystać z usług odpowiedniej firmy, a samemu skupić się dobrej obsłudze już pozyskanego klienta. Każdy bowiem sprzedawca i specjalista od prowadzenia firmy powtórzy Państwu mantrę, że „łatwiej jest klienta utrzymać, niż pozyskać”.

Działania możemy zlecić m.in firmie Interim, jej szczegółową ofertę odnajdziemy pod adresem interimsales.pl/pozyskiwanie-klientow-b2b-biznesowych/.Głównymi usługami, jakie świadczy się w ramach zdobywania leadów b2b są:

  • cold mailing
  • cold calling
  • działania w mediach społecznościowych – szczególnie LinkedIn.

Pierwsze działanie polega na wysyłaniu kampanii mailingowych do odpowiednio zdefiniowanej grupie odbiorców. Przygotowując takie kampanie trzeba brać także pod uwagę obowiązujące przepisy prawne. Dzięki kampaniom mailingowym dowiemy się także co sądzą o naszej ofercie nasi potencjalni klienci.

Drugie działanie to pozyskiwanie klientów za pomocą rozmowy telefonicznej. Ten sposób wbrew pozorom jest bardzo skuteczny, oczywiście w przypadku jeśli zespół konsultantów jest odpowiednio przeszkolony.

Ostatnie działanie to działania w mediach społecznościowych np. w platformach takich jak LinkedIn. Dzięki tej platformie można bezpośrednio dotrzeć np. do osób decyzyjnych i zainicjować rozmowy pomiędzy dwiema stronami bez ryzyka, że któryś z pracowników będący niżej w hierarchii po prostu uzna naszą ofertę za niewartą do przekazania szefostwu.

Niezależnie od wybranego sposobu dotarcia do klienta, należy najpierw firmie pozyskującej leady opisać tzw. Buyer Personę – czyli osobę którą uważamy za naszego potencjalnego klienta. Na jej podstawie będzie można stworzyć odpowiednie grupy docelowe, do których zostanie skierowana kampania mająca na celu pozyskanie leadów sprzedażowych.

Z reguły firmy takie dostarczają nam już tzw. „ciepłe” albo „gorące” leady, a więc osoby które wyraziły zainteresowanie naszym produktem i posiadają potrzebę zakupową zgodną z naszym profilem usług. Ułatwia nam to zadanie, gdyż wystarczy, że się z nimi skontaktujemy i zaczniemy konkretne negocjacje handlowe.

Sprawdź jak pozyskać klienta na interimsales.pl >>

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here