Początki w branży muzycznej nie należą do najłatwiejszych. Nawet najbardziej utalentowane i pracowite osoby nie będą w stanie się przebić przez propozycje od konkurencyjnych twórców, bez pomocy specjalistów z dziedziny marketingu internetowego, a właściwie to bez dystrybucji utworów cyfrowych. Na proces, jakim jest promowanie muzyki, składa się wiele czynników. Jednak na prowadzenie, jeśli chodzi o skuteczność, wysuwa się promocja w Spotify. Jak zacząć? Na co zwrócić szczególną uwagę?
Sposoby na promowanie muzyki
Sposobów na promowanie muzyki jest wiele. Można podzielić je na płatne, jak i te zupełnie za darmo. Bezpłatnie można próbować samodzielnie dzielić się swoimi utworami w mediach społecznościowych, najlepsze numery wysłać znajomym i prosić o udostępnienie. Budowanie swojego wizerunku w social mediach, praca nad profilem i próby stworzenia trendu z własnym podkładem – to wszystko ma szansę pomóc w tak zwanym wybiciu się, ale nigdy nie daje gwarancji sukcesu. Inaczej jest w przypadku korzystania z pomocy doświadczonej firmy, która na co dzień zajmuje się dystrybucją i promocją muzyki. Podejmując współpracę z firmą zajmującą się dystrybucją produktów cyfrowych, twórca zyskuje gwarancję powodzenia i wygodny sposób na promowanie muzyki. Osoby, które chcą zaistnieć na platformach, takich jak Spotify, Tidal, Apple Music lub YouTube, nie powinny się zastanawiać, tylko od razu zdecydować na współdziałanie z dystrybutorem audio działającym w Polsce.
Skuteczna promocja w Spotify – sprawdzony sposób
Samo dodanie swoich utworów na Spotify oraz zatwierdzenie ich przez pracowników serwisu nie oznacza, że twórca zacznie na nich zarabiać duże sumy. Do tego potrzebna jest właściwa reklama. Powierzenie całego procesu w ręce specjalistów obejmuje również usługę, jaką jest promocja w Spotify. Polega ona głównie na optymalizacji dodawanych plików, ale nie tylko. Ważny jest również dostęp do lubianych przez słuchaczy playlist. Digital distributor taki dostęp posiada – z łatwością dokona dodania utworów, które ma pod skrzydłami, na właściwe listy. A to, jak wiemy, prosty sposób na skuteczne promowanie muzyki. Za sprawą rekomendacji, niemal każdy utwór muzyczny ma szansę dostać się na dopasowaną playlistę. Samodzielnie byłoby bardzo trudno osiągnąć ten cel. Dlatego, jeżeli ktoś jest na początku drogi muzycznej, powinien zrezygnować z przekonania, że wszystko musi robić sam. Promocja w Spotify wymaga pomocy kogoś, kto ma większe możliwości dotarcia do edytorów playlist.